Železničná správa : DREpocha : 6Dĺžka cez názarníky : cca 615 mmMin.Polomer Oblúku : 249 mm Digitálne rozhranie-konektor : nieZvuk : NieSpriahlo-Šachta : --Počet hnaných náprav : 4Počet bandážovaných náprav : 2Osvetlenie : Striedanie svetiel biela/červenáVT18.16 sú vysokokvalitné motorové vlaky, ktoré boli určené najmä na medzinárodnú prevádzku. Od roku 1963 ich vyrábala spoločnosť VEB Waggonbau Görlitz. Vozidlá boli používané v medzinárodnej doprave do Škandinávie, Rakúska a Československa. Známy bol vlak Vindobona, ktorý premával cez Prahu do Viedne. Vlaky zo a do Škandinávie premávali kvôli dĺžke železničných trajektov len s dvoma strednými vozňami. Ako Vindobona premávali vozne SVT tejto série naposledy v roku 1979 do Viedne – dôvodom boli kompenzačné platby ÖBB, ktoré už nemali vhodné motorové vozne na pravidelné nasadenie na tejto trati. Posledné medzinárodné jazdy sa uskutočnili na začiatku 80. rokov ako Karlex a Karola do Karlových Varov.Translated with DeepL.com (free version)
Nejedná sa o hračku v klasickom zmysle slova. Vhodné pre deti od 14 do 99 rokov. Nebezpečné pre deti do 3 rokov. Môže obsahovať drobné, alebo ostré súčasti - nebezpečenstvo prehltnutia alebo vdýchnutia. Pri modeloch pracujúcich s elektrickým napätím sa vyžaduje dohľad dospelej osoby. Transformátor nie je hračka.