Kategórie

Reklamačný poriadok – vrátenie tovaru

Obchodník: Roman Jakubovič – JR LINE

Prevádzka: JR LINE Modelár, Špitálska 53, 811 08 Bratislava a internetový obchod www.jrline.sk

 

I. Úvodné ustanovenia

  1. Tento reklamačný poriadok upravuje spôsob a miesto reklamácie, postup pri riešení reklamácií a spôsob vykonania záručných opráv. Týka sa tovaru a služieb ktoré predávajúci predal spotrebiteľom. Pri reklamáciách sa postupuje v súlade s týmto reklamačným poriadkom, za dodržania zákonných ustanovení a práv spotrebiteľov.
  2. Reklamácie sa vybavujú počas otváracej doby na prevádzke obchodníka, kde bola služba poskytnutá, alebo kde bol tovar zakúpený. Na prevádzke je vždy prítomná osoba, ktorá je oprávnená prijať reklamáciu.
  3. Reklamáciu je možné uplatniť aj poštou, t.j. zaslaním reklamovaného tovaru s reklamačným formulárom alebo sprievodným dokumentom na vyššie uvedenú adresu prevádzky obchodníka.

 

II. Záručná doba a doklad

  1. K reklamácii je potrebné vždy predložiť doklad o nákupe tovaru alebo poskytnutí služby (pokladničný blok alebo záručný list, pri faktúre stačí uviesť číslo faktúry v sprievodných dokladoch).
  2. Pokiaľ na doklade o kúpe alebo záručnom liste nie je uvedené inak, záručná doba je 24 mesiacov a začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru spotrebiteľom.
  3. Práva zo zodpovednosti za vady musí kupujúci uplatniť v záručnej lehote, inak tieto práva zanikajú.

 

III. Zodpovednosť obchodníka

  1. Predávaná vec musí mať požadovanú, prípadne právnymi predpismi ustanovenú akosť, množstvo, mieru alebo hmotnosť a musí byť bez vád, najmä musí zodpovedať záväzným technickým normám.
  2. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaná vec pri jej prevzatí kupujúcim. Pri použitých veciach nezodpovedá predávajúci za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením. Pri veciach predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá predávajúci za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.

 

IV. Prijatie reklamácie

  1. Zákazník si môže reklamáciu uplatniť kedykoľvek počas prevádzkovej doby na prevádzke obchodníka. Na prevádzke je vždy prítomná osoba, ktorá je oprávnená prijať reklamáciu.
  2. O prijatí reklamácie sa spíše reklamačný protokol/formulár. Pričom jednu kópiu obdrží kupujúci. 

    Na tento účel môžete použiť vzorový reklamačný formulár (na stiahnutie: PDF, DOCX)

  3. Pokiaľ je to vzhľadom na povahu veci možné, reklamácia bude vybavená okamžite. Pokiaľ reklamácia vyžaduje odborné posúdenie alebo konzultáciu s autorizovaným servisom, reklamácia bude vybavená do 30 dní. Obchodník bude zákazníka vhodným spôsobom informovať o vybavení reklamácie (poštou, SMS, email).
  4. Osoba vybavujúca reklamácie ihneď zistí oprávnenosť reklamácie a odstráni prípadné nedostatky.
  5. Ak reklamácia nebola vybavená ihneď, predávajúci oznámi spotrebiteľovi spôsob vybavenia reklamácie, a to najneskôr v lehote do 30 dní od uplatnenia reklamácie.

 

V. Spôsob vybavenia reklamácie

Možné spôsoby vybavenia reklamácie:

  1. Záručná oprava – pokiaľ je to možné reklamácia bude vyriešená záručnou opravou. Záručná oprava vždy nie je možná. Keďže k väčšine predávaného tovaru sa vykonáva záručná oprava v zahraničí (najmä Rakúsko a Nemecko), môže prísť k prekročeniu bežnej lehoty 30 dní. O tejto skutočnosti bude kupujúci informovaný a z tohto má právo požadovať vybaviť reklamáciu iným spôsobom tak, aby bola vybavená najneskôr do 30 dní.
  2. Ak nie je možná záručná oprava, a reklamovaný produkt má predajca skladom, môže byť reklamácia vybavená výmenou za nový produkt rovnakého druhu.
  3. Pokiaľ nie je možné vybaviť reklamáciu podľa bodu 1 alebo 2, bude kupujúcemu vrátená kúpna cena za reklamovaný tovar.

 

V Bratislave 8.7.2024

↑↑↑